Ministerul Educației a lansat prima rundă a Schemei de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar
Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Reformă și Reziliență (PNRR) a lansat, în data de 2 martie 2022, prima rundă a Schemei de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), finanțat prin PNRR, în cadrul Componentei C.15 – Educație, Reforma 3 - Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii, Investiția 4 - Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.
Apelul se adresează unităților de învățământ gimnazial de stat cu risc ridicat și mediu de abandon și părăsire timpurie a școlii (PTȘ), identificate ca eligibile în cadrul Schemei de Granturi PNRAS.
Schema de granturi, planificată în două runde, pe parcursul anilor 2022 și 2023, vizează susținerea unui număr minim de 2.500 de școli cu risc crescut și mediu de abandon școlar, prin utilizarea metodologiei și a instrumentului informatic ale Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), prin alocarea de resurse financiare școlilor pentru sprijinirea elevilor, în vederea reducerii absenteismului, îmbunătățirii rezultatelor la evaluări, obținerii unei rate mai mari de participare la examenele naționale și a unui procent mai mare de elevi care finalizează învățământul obligatoriu.
În prima
rundă de finanțare a schemei de granturi PNRAS sunt prioritizate 1.726 de unități de învățământ, care pot depune
cerere de finanțare în cadrul acestui apel. Pe această listă figurează 23 de unități educaționale de pe raza județului Covasna dintre care 3 sunt chiar de pe raza municipiului reședință de județ.
Aplicațiile se pot depune până în data de 14 martie 2022, ora 16:00.
În această perioadă, potențialii beneficiari ai apelului pot adresa întrebări legate de depunerea cererilor de finanțare la adresa de e-mail consultare.pnras@edu.gov.ro.
Sursa: Ministerul Educației
Comentarii
Trimiteți un comentariu